Articles

Narrativa i mitologia

In Ferramentes, Personalment... on Abril 5, 2011 by Paco Raga

Fa uns dies parlàvem sobre l’aprenentatge interetapa i us feia cinc cèntims d’alguns projectes concrets. Un dels moments més rics i, si em permeteu, competents, és aquell en què la figura del mestre o de la mestra  es desdibuixa -que no vol dir que no hi siga, és clar. Hi som, i tant, però en un segon pla: escoltant, animant, resolent algun dubte que ens plantegen, aprenent d’allò que els alumnes grans transmeten als menuts… Hi ha estones en què ixes de l’aula per dur un material que necessiten o per replegar acompanyar un menut, i ells van fent; i quan tornes, et demanen que veges com va la història que han inventat, que els assegures com han escrit una paraula, com van les il·lustracions… Els relats mitològics de creació pròpia són mostra d’una part de l’aprenentatge. La convivència, el vincle, l’afecte i l’aprenentatge mutu creixen dia rere dia, sessió rere sessió. No només dins l’aula, sinó també en els corredors, al menjador, al pati, quan grans i menuts es troben i xarren. Més aprenentatge, siga on siga.

Avui voldria que véreu els dos materials der referència amb què encetem el projecte a l’aula d’eso i algunes de les presentacions que elaboren els grups com a suport per a les sessions interetapa.  comesfaunrelat_0809 / narrem_contes0809 /mitologia / mites_aracne / caputxeta_narrativa

L’experiència fou enriquidora en molts sentits i l’aprenentatge també. Per això el curs passat vam dur a terme novament aquest projecte cooperatiu i vam decidir de presentar l’experiència als Premis Baldiri Reixac. Les imatges us mostren alguns dels moments d’eixa convivència i treball. Bons moments, sens dubte. (Empar Martínez)

 

Una resposta to “Narrativa i mitologia”

  1. Ahir a la fira del llibre em vaig topar amb aquest títol: Ensenyar amb la boca tancada, de Don Finkel (http://www.llibresvalencians.com/Ensenyar-amb-la-boca-tancada-Don-Finkel-M-Josep-Cuenca-tr-PUV_es_19_6.html). El vaig estar fullejant i explica exemples de docència com el que comentes aquí, on el professor participa en la classe com a orientador, des d’un segon pla. Està centrat en la docència universitària, cosa que em sembla molt interessant, ja que la universitat és l’espai on encara predomina la classe magistral.
    Caldrà fer-li una ullada!
    Felicitats pel blog,
    Sònia

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: